Slank de kerst in gaan

Het is mogelijk om slank de kerstdagen in te gaan. De maand december is natuurlijk een maand waar we veel snoepen en eten. Eerst is er de Sinterklaasperiode met een hoop snoepgoed en daarna begint kerst, wanneer er altijd stevig getafeld wordt.
Of je nu een beetje gewicht wilt verliezen of op hetzelfde gewicht wil blijven voor de kerst. Begin met het verminderen van je calorie-inname tot minder dan 1200 calorieën per dag. Dit niveau van inname zal helpen af te vallen, zodat je een stuk slanker zult zijn tijdens de kerstperiode. Het is uiteraard belangrijk om niet door te slaan en zo weinig te eten, dat je jezelf niet lekker voelt. Kijk altijd wat jouw minimale behoefte is qua eten en probeer hier niet boven uit te komen.Zoals altijd, de sleutel is om niet te hard zijn voor jezelf. Toch is het verstandig om te stoppen met het eten van tussendoortjes. Chocolade en ander snoepgoed zit vol met calorieën. Ga cold turkey als het om tussendoortjes gaat. Als je deze discipline kan vol houden, voel je jezelf al een stuk beter. Je hebt namelijk controle over de situatie omdat je jezelf kunt bedwingen te eten als het niet nodig is.Het is belangrijk om niet in de val te trappen van een last minute dieet, dat is vaak niet succesvol en kan grote schade aanrichten aan je bloedsuikerspiegel. Hierdoor kunnen lijners uiteindelijk nog meer gaan wegen door hun strijd aan te gaan met veranderingen veroorzaakt door dergelijke extreme maatregelen.

hoe ga je slank de kerst inHet uitvoeren van een gezond voeding en lichaamsbeweging plan met een realistisch doel voor ogen zal ervoor zorgen dat lijners er niet alleen goed uit gaan zien, maar zich ook prettig gaan voelen. Je kunt alles eten, maar in redelijke hoeveelheden en met beperkte vet en suikers. Dit verlaagt je dagelijkse calorie-inname tot ongeveer 1.200-1.300 calorieën, dat is 600 minder dan het gemiddelde. Dit zal resulteren in geleidelijk gewichtsverlies en maakt je niet hongerig, energieloos of chagrijnig.

De beste bronnen met vitamines, mineralen en spoorelementen zijn groenten en fruit. De aanbevolen groenten en fruit quota is 5 porties per dag, of ongeveer 400g – 600g. Je eet een stuk fruit bij elke maaltijd, inclusief ontbijt en zo veel groenten als je wilt tijdens de lunch en het avondeten. Zo krijg je voldoende binnen.

We zijn in het midden van de winter, hierdoor besteden we de meeste van onze tijd binnenshuis door. Daardoor snacken we de hele dag door. Dus dit is niet een goede tijd van het jaar om de grootte van je maaltijden te verminderen, anders ben je niet in staat om de slag te winnen tegen de tussendoortjes. Eet gewoon je ontbijt, je lunch en je avondeten. Schep in ieder geval geen tweede keer op. Zo krijg je voldoende binnen en hoef je geen tussendoortjes te eten.

Een andere stap om af te slanken is om door de week geen drank te drinken. Alcohol wordt omgezet in suikers in je lichaam. Bovendien stimuleert alcohol de eetlust, waardoor je weer meer gaat snacken. Verwen jezelf in het weekend en laat bier, wijn en andere alcoholische versnaperingen door de week staan.

Door een beetje op je eetpatroon te letten, kom je al een heel eind om slank de feestdagen in te kunnen gaan. Afvallen hoeft geen drama te zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *